طراحی بسته بندی و موفقیت کالا
۲۶ مرداد ۱۳۹۹
توجه به طراحی بسته بندی از پیش زمینه های موفقت کالا ها برای نفوذ به بازارهای مصرفی جهان امروز است. نیازهای مختلف مربط به سهولت حمل و نقل، سهولت مصرف، بهداشت، زیبایی و اطلاع رسانی در کار طراحی بسته بندی آن را به صورت یک حرفه هنر پیچیده در آورده است و هر تولید کننده بخشی از موفقیت نهایی خود را در گرو سنجیده بودن بسته بندیش می داند.

  

ملزومات بسته بندی

 

موفقیت کالا در گرو طراحی بسته بندی مناسب

بسیاری از تولیدات با ارزش داخلی به علت نداشتن بسته بندی مناسب با اینکه شاید از لحاظ کیفیت در درجه بالاتری نسبت به محصولات خارجی هستند، به علت نامناسب بودن وضعیت بسته بندیشان قابل قیاس با محصول خارجی نیستند. بسته بندی مناسب مکمل تولید خوب است و میتواند ارزش افزوده بسیار مناسبی به محصول نهایی بدهد. در واقع بسته بندی به عنوان ویترینی برای کالا است که مخاطب در اولین برخورد با آن روبرو می شود.

بسته بندی موفق خواهد بود که هم از لحاظ طراحی و بُعد مهندسی آن مورد بررسی قرارگیرد.بسته بندی ماندگارخواهد بود که هر دو وجه یعنی ساختار و زیبایی بسته بندی را در کنار هم داشته باشد. اکنون با کمی مطالعه دربازارهای جهانی و بررسی برندهای معروف و همچنین صنایع تولیدی کوچک و بزرگ به این نتیجه مهم خواهید رسید که کسانی می توانند در بازار دوام بیاورند که آگاهانه متمایز باشند. و اساس کار خود را بر نوآوری و خلاقیت و تمایز هوشمندانه بگذارند.

هدف از کار طراحی و چاپ بسته بندی ایجاد فضایی برای ظهورنوآوری و خلاقیت است و باید دید محصول در بازار بسیار منعطف و متفاوت باشد . در زمان طراحی میتوان به دو صورت به درخواست کارفرمایان پاسخ داد ، هم میتوان از طرح ها و قالب های موجود استفاده کرد و یا اینکه طرح را بر اساس نیاز و فاکتورهای محصول مورد نظر ، طراحی هوشمندانه و متمایزی را ارائه داد. برای اطلاع از قیمت دقیق محصولات و خرید آنها با شماره 09127358334 و 02166063273 تماس بگیرید.

نظرات کاربران
ارسال نظر